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Paint Shop – 07: Delaware and Hudson Boxcar 25019, part 2 [Works_Boxcars]

ps_dh25019_03.jpg: DH 25019

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.

DH 25018 and 25019 boxcars:
The DH 25018 and 25019 boxcar is shown with AAR Designation XM and description “Box, Stl., 8 Belt DF Loaders. Inside Width Between Sides 9’ 3/8” – Between Belt Rails 9’ 5/8”. 12’ Section Nailable Stl. Flooring at Doors”. The inside length of these cars was 50 feet 6 inches, inside width 9 feet, inside height 10 feet 5 inches, outside length 54 feet 4 inches, extreme height 15 feet, door opening 8 feet, and capacity 4765 cubic feet or 110,000 pounds. There were both 2 cars in the April 1974 ORER,

Delaware and Hudson Railway (reporting mark DH), an over 700 miles railroad connecting Scranton, PA, Schenectady, NY and Montreal, Canada began its history as the Delaware & Hudson Canal Company’s Delaware and Hudson Gravity Railroad established in 1826.
In 1906, reached Montreal.
In 1930, reorganized as the Delaware and Hudson Railroad.
In 1968, reorganized as the Delaware and Hudson Railway.
In 1988, declared bankrupt
In 1991, purchased by Canadian Pacific Railway

The map below is the part of “Union Pacific Map of the United States” printed in 1971, with the D&H route traced by the author.

map_dh.jpg: D&H route map




以下に、該当車両の概要、およびDelaware and Hudson Railwayの簡単な歴史を記す。

D&H 25018, 25019 boxcars:
AARによる分類:XM
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート, 天井高10 フィート5インチ
外寸:長手54フィート4インチ、 最高高さ15 フィート、扉開口幅8フィート
容積:4765 立方フィート/110,000 パウンド
2両とも在籍(April 1974 ORER)

Delaware and Hudson Railway
ペンシルベニア州Scrantonとカナダ・Montrealを結ぶ、延べ約700マイルのDelaware and Hudson Railway (reporting mark DH)の起源は、Delaware and Hudson Canal Companyによって1826年に設立されたDelaware and Hudson Gravity Railroadにまで遡ることができる。ニューヨークなど東海岸の都市部まで石炭などを運んでいた運河交通にとって換わろうとする鉄道であった。
1906年:カナダ・Montrealまで到達。
1930年:Delaware and Hudson Railroadに再編。
1968年:Delaware and Hudson Railwayに再編。
1988年:破綻
1991年:Canadian Pacific Railwayによって買収。

趣味的にはブルーに美しく塗られた機関車PA-1などでご存じの方も多いと思う鉄道である。
地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上で、該当路線をなぞったものである。

D&Hのブルーに美しく塗られた車両を紹介する、栗生さんのページ;
http://works-k.cocolog-nifty.com/page1/2010/10/post-ae6b.html#more


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コメント 2

ワークスK

当方のブログ記事のご紹介、ありがとうございました。
D&Hはヘラルドが魅力的ですね。「The Bridge Line」が洒落ています。
ところでタミヤのTS-33(ダル・レッド)ですけれど、あちらのボックスカーにピッタリですね。私は、BNのMOW用ミネラル・レッドの代用として使っています。
by ワークスK (2011-05-05 01:07) 

arx_ph.D

以前、栗生さんが紹介されていた「タミヤカラーガイド」で見当をつけ、試した中のひとつです。
MicroTrains製品群の様々な茶色と比べてやや赤みの強い半光沢色なので、fresh paintっぽく見え、気に入っています。
by arx_ph.D (2011-05-05 10:25) 

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