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Paint Shop – 11: Green Bay & Western Boxcar 9350, part 2 [Works_Boxcars]

ps_wrx9350_02.jpg: WRX 9350

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.

GBW (WRX) 9350,9351 boxcars:
The GBW 9350 9351 is shown with AAR Designation RBL and description “Refrig., All Stl.”. The inside length of these cars was 51 feet 1 inch, inside width 9 feet 3 inches, inside height 10 feet 3 inches, outside length 59 feet 5 inches, extreme height 15 feet 3 inches, door opening 10 feet 6 inches, and capacity 4870 cubic feet or 154,000 pounds. These 2 cars first appeared in the April 1969 ORER, though they were vanished in 1972 ORER, a pretty short life

Green Bay & Western Railroad (reporting mark GBW) known as the “Green Bay Route” was a 255 miles bridge route connecting Mississippi River and Lake Michigan. Railroad carried paper, timber and crop produced in the region.
A 40 miles railroad Green Bay & Lake Pepin Railway established in 1866 and started its operation in 1872 is the origin of the railroad. GB&LP reached Mississippi River in 1873 and changed the name to Green Bay & Minnesota Railroad.
In 1881, the railroad was sold to Green Bay, Winona, & Saint Paul Railroad.
In 1896, reorganized to Green Bay & Western due to GB&W&StP’s bankruptcy.
In 1934, absorbed subsidiary, Kewaunee, Green Bay & Western.
In 1993, merged into Wisconsin Central’s subsidiary, Fox Valley & western Railroad according to the loss of connecting water traffic.

The map below is the part of “Union Pacific Map of the United States” printed in 1971, with the GBW route created by the author. I don’t know why UP neglected representing GBW route.

map_gbw.jpg: GBW route map



以下に、該当車両の概要、およびGreen Bay & Western Railroadの簡単な歴史を記す。

WRX 9530, 9531 series boxcars:
AARによる分類:RBL
内寸:長手51フィート1インチ、 短手9フィート3インチ, 天井高10 フィート3インチ
外寸:長手59フィート5インチ、 最高高さ15 フィート3インチ、扉開口幅10フィート6インチ
容積:4870 立方フィート/154,000 パウンド
2両在籍(April 1969 ORER、1972年のORERでは売却されたのだろうか、既に消滅している)

Green Bay & Western Railroad
Green Bay & Western Railroad (reporting mark GBW)は、1872年に五大湖およびミシシッピ川の水運を中継する目的で開業した鉄道である。航路への中継貨物の他、沿線で生産される紙、木材、農産物などが主な貨物であった。ミシガン湖航路の廃止にともない、主な収入源であった航路への中継貨物を失い、1993年に新Wisconsin Centralの子会社に吸収された。趣味的にはALCO製のディーゼル機関車を晩期まで使用したことでよく知られ、雑誌などでよくその写真を見ることができる。

地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上に、該当路線を書き込んだものである。なぜか原本には路線そのものが記されていなかった。


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