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Sep. 1966 issue The Official Guide [Column_Printed Matter]

official-guide_01.jpg: cover

"The Official Guide of the Railways" by National Railway Publication Co., 1052 pages, 1966

This printed matter may not be included in “Bulletins and circulars” which kept at “B” signed Rio Grande stations. But, it is easy to imagine this printed matter kept at the stations for passengers: The Official Guide.

This over 1000 pages Sep. 1966 issue "OG" or “OGR” contains train, air, bus and navigation line schedules accompanied with maps, list of officers and train equipment.

I won’t say “if”. But looking this OGR drives me dreaming of riding and/or watching trains: The book represents mixed trains, caboose rides, locals and steam-powered trains.

For example, Union Pacific provides:
a) Mixed trains between Columbus and Albion in Nebraska.
But, according to the “Explanations of signs”, the train runs about one-half hour later than schedule shown when livestock is carried.

b) Local freights between Ashton and Victor on Teton Valley Branch in Idaho.
According to the “Explanations of signs”, the train has “combination coach-baggage car”, a combine in the consist.

c) Local freights with caboose for passengers between Salt Lake City and Provo in Utah.

Timetable sold in Japan has information for “EKI-BEN”, which means box meal sold at stations, in the margin. Here, the OGR also has some information for the meal:
a) Santa Fe provides 45 minutes meal stop (Fred Harvey service?) at Barstow, CA for train No. 23 and 24 “The Grand Canyon”, connecting Chicago and Los Angeles. Wondering the menu for the “meal stop” passengers at Fred Harvey’s would be interesting.

b) Burlington also provides 32 minutes meal stop at Ottumwa, IA for train No.7 connecting Chicago and Omaha. Also is at Clearmont, WY for train No.20 and 21 connecting Kansa City and Billings.

c) Rock Island provides meal stop or box lunch at Tucumcari, NM, Sayre and El Reno, OK for train No.21 and 22 connecting Memphis and Los Angeles. “Consult trainman”.

d) Southern also provides box breakfasts/lunches/dinners at Chattanooga, Johnson City, Hickory, Salisbury, Batesburg, Monroe, Knoxville, Hendersonville, Danville, Anniston, and Bristol. “Notice to conductor”

e) Northern Pacific runs station restaurants at Fargo, Jamestown, Mandan, Glendive, Billings, Livingston, Butte, Helena, Missoula, Paradise, Spokane, Portland, Tacoma and Seattle along its “route of the vista-dome”.

On the last pages of the OGR, the list of National Parks is provided. It seems that visiting these parks was one of the major purposes of the rail trip at that time.

guide_564.jpg: page 564 of The Guide representing the use of combine on UP

Web page representing UP combine model (Japanese only):
http://blog.livedoor.jp/dda40x/archives/51796789.html


今回紹介する図書はいわゆる時刻表である。

以前、紹介したRio Grandeの規則集に時刻表の駅名に附記された略号の説明があり、その中で「B」が「Bulletins and circulars」の常備駅であることを示す略号であることは、「General Traffic Department Circular」において触れた。

このThe Guideは「Bulletins and circulars」には含まれないと思うが、旅客扱いのある駅には常備されていたと推測されるもので、日本でいうなら「国鉄監修交通公社の時刻表」に該当する。表紙にあるように、列車・飛行機・バスなどの運行スケジュール、路線地図、列車編成などが会社毎に掲載されている。ATSFのように貨物列車のスケジュールを載せる会社もある。

「もし」とは言いたくないが、これを見ていると、乗ってみたい/見てみたい列車が多く記載されていて、妄想が膨らむ。例えばUPのページには、このようなそそられる列車が記載されている。

・ネブラスカ州のColumbusとAlbionの間には混合列車が運行されているが、注意書きによれば「家畜を運ぶ場合は表記時刻より約1時間半遅れで運行する」とある。

・アイダホ州のAshtonとVictorの間には貨物列車が運行されているが、注意書きによれば「荷・客合造車(いわゆるコンバイン)が連結される」とある。

・ユタ州のSalt Lake CityとProvoの間には貨物列車が運行されているが、注意書きによれば「旅客用カブースが連結される」とある。

交通公社の時刻表の欄外には、駅弁の案内が記載されていたが、このThe Guideにも食に関する情報が載っている。例えば、ATSFの列車、The Grand Canyonにはカリフォルニア州Barstowにおいて45分のmeal stopがある。駅付設の食堂で食事をとることができたようだ。どんなメニューが供されていたのだろう。Rock IslandやSouthernはbox mealを提供していたようだ。まさしく駅弁ではないか。「注文は乗務員まで」との注意書きがある。NPは多くの駅で食堂を開設していた。

巻末には国立公園の一覧が最寄り駅を添えて載っていて、当時の観光旅行の行き先を偲ぶことができる。


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