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Paint Shop - 23 : Detroit, Toledo & Ironton Boxcar 16927, part 2 [Works_Boxcars]

dti_04.jpg: DTI16927

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.

DT&I 16900 - 16974 series boxcars:
These cars were built in 1973 by Pullman-Standard.

According to the April 1974 ORER, the IC series 16900 to 16974 is shown with AAR Designation XM and description “Box, Stl” only. The inside length of these cars was 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 5 inches, inside height 10 feet 6 inches, outside length 55 feet 6 inches, extreme height 14 feet 11 inch, door opening 10 feet, and capacity 5022 cubic feet or 154,000 pounds. There are 75 cars in April 1974 ORER.

Detroit, Toledo & Ironton Railroad (reporting mark DT&I) connected its namesake cities. The Iron Railway incorporated in 1849 is one of the roots of this railroad.
In 1905, by then Detroit & Lima Northern RY and Ohio Southern RY merged and created DT&I Railway.
In 1920, Henry Ford bought the railway.
In 1929, Ford sold the railway to Pennsylvania Railroad.
In 1980, Grand Trunk Western Railroad took control of the railroad.
In 1983, the railroad was absorbed into GTW.

The map below is the part of “Union Pacific Map of the United States” printed in 1971, with the DT&I route traced in red line by the author.

map_dti.jpg: DT&I route map

以下に、該当車両の概要、およびDetroit, Toledo & Ironton Railroadの簡単な歴史を記す。

DT&I 16900 - 16974 series boxcars:
AARによる分類:XM
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート5インチ、 天井高10 フィート6インチ
外寸:長手55フィート6インチ、 最高高さ14 フィート11インチ、扉開口幅10フィート
容積:5022 立方フィート/154,000 パウンド
75両在籍(April 1974 ORER)

Detroit, Toledo & Ironton Railroad
名前通り3市を結ぶ、1905年に2社の合併により設立された鉄道である。自動車産業とは縁が深く、一時はヘンリー・フォードがオーナーであった。その後紆余曲折を経て、1983年にGrand Trunk Western Railroadに吸収されている。

地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上で、該当路線をなぞったものである。

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