SSブログ

Detailing and decorating GN GP7 #636 [Works_Locomotives]

gn_636_03.jpg: GN GP7 #636

This is the locomotive I detailed to bring back the scene: Great Northern Railway GP7 #636.

GN #636 was built in 1951 and renumbered as Burlington Northern Railroad #1536 in 1970. She was retired in 1982.

Atlas produced GN #636 model in 2009. I couldn’t find any particular photo of #636 on web. So, the model is a kind of archetype. Typical GN locomotives had winterizations to protect machines and trainmen. I added these devices to my model: All weather cab window is a Gold Medal Models product. Winterization hatch is my scratch built from styrene sheet.

GN locomotives had some other characteristics: extended exhaust stacks, hood top mounted bell and MU hose pockets. I cut and extended the stack using a piece of styrene. Bell is an Atlas parts #545226. I shove the pilot off the model and added MU hose pockets made from thin styrene sheet.

Other details such as cut levers and MU hoses came from BLMA. I relocated the side-mounted horns of the model to the cab roof.

I partially repainted the model with Tamiya sprays; green with AS-13 and black with TS-29. AS-13 green was a little bit brighter than the green applied by Atlas: not bad after a sort.

gn_636_01.jpg: parts ready to apply
gn_636_02.jpg: detailed pilot ready to paint
gn_636_06.jpg: finished model

この機関車は、Great Northern RailwayのEMD製GP7、636号機である。写真の情景を模型で再現すべく、Atlasが2009年に発売したものを購入していた。番号は製品のままである。プロトタイプは1951年に製造され、1970年Burlington Northern Railroadに編入後1982年に引退している。

GN機における一般的な耐寒装備であるall weather cab windowやwinterization hatchのほか、排気筒の延長、警笛の移設、鐘の取り付けなどを施した。解放テコやMUホースはBLMA製パーツである。

深緑色の部分には、タミヤのAS-13スプレーを用いた。これを吹いたall weather cab windowと他を見比べれば分かるが、Atlasが施した塗色によく似ている。オレンジ色にはTS-12を試したが合わず、その上から色々吹き重ねた不詳色である。

製品のステップを削り取り設けたMUホースが収まるポケットが、今回、一番手間暇かかった部分である。その割に、黒く塗装してしまうと分からず目立たないのが残念…。


コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。