SSブログ

Green River Depot [DRGW Facilities PA]

depot_greenriver_01.jpg: north & west elevation
depot_greenriver_08.jpg: west & south elevation
depot_greenriver_03.jpg: south & east elevation
depot_greenriver_04.jpg: bay window details

This is one of the Rio Grande original structures remaining along its route in Utah; the depot at Green River, Utah.

According to D&RGW Depots Vol.2 by Clive & David Carter, this structure was built in 1944 with brick and originally had flat roof; gabled roof today is a later addition no earlier than Aug. 1967[1]. During the flat roof era, eaves used to go around the structure at the position shown by the wooden border in the photo.

Rio Grande Zephyr made a stop, and Amtrak California Zephyr makes a daily stop from May 1997 to this day. Unfortunately, however, Amtrak doesn’t use the structure. It seems UP uses it only as storage.

Photos were taken on Sep. 11, 2014, and Sep. 9, 2017.

[1] Gravity Station Network in Utah-1967;
* 1954 photo of the depot with flat roof;

depot_greenriver_06.jpg: No.6 arriving Green River
depot_greenriver_05.jpg: No.6 at Green River
depot_green-river_07.jpg: No.6 departing Green River
greenriver_riogrande_ad.jpg: Jul. 21, 1955 Green River Journal


ユタ州における元Rio Grande沿線に今も残るRio Grandeの遺物を紹介している。この建物は元Rio GrandeのGreen River駅舎である。1944年竣工の組積造平屋で、切り妻屋根は後の補追である。現在はUPの倉庫として使用されているようだ。

Green Riverには現在もAmtrakのCalifornia Zephyrが停車する。写真は東行きの第6列車。この日は50分ほどの遅れで出発していった。

コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。