SSブログ

Highway Crossing Sign, Green River [DRGW Facilities PA]

crossbuck_greenriver.jpg: Green River, UT Sep. 10, 2014

I believe this crossbuck found at Green River is a Rio Grande original.

Black letters on white plate “Highway Crossing Sign” with black letters on white plate “Number of Tracks Sign” on 4”x4” wood post is approved in D&RGW Standard Plans[1].

But the 1981 photo of white letters on black plate “Highway Crossing Sign” at Mayville, CO is found in the book Rio Grande in Color Vol. 5[2]. Also is that photos of white letters on black plate “Number of Tracks Sign”s are found in other books. Accordingly, exceptions were existed, as usual. So, this white letters on black plate “Number of Tracks Sign” at Green River may also be accepted.

The crossbuck found at East Carbon shown below seems its “Highway Crossing Sign” replaced, maybe according to UP practice. Letters are a little bolder than the original, and the reflecting material of the plate seems advanced. Above all, Rio Grande original sign should have both plates on the same face of wood post. The crossbuck found at Thompson Springs seems also renovated in the same manner.

[1] D&RGW Standard Plans of Highway Crossing Sign;
[2] Rio Grande in Color Vol. 5 by T. Morris;

crossbuck_eastcarbon.jpg: East Carbon, UT Sep. 10, 2014
crossbuck_thompson_02.jpg: Thompson Springs, UT Sep. 11, 2014


ユタ州における元Rio Grande沿線に今も残るRio Grandeの遺物を紹介している。ここに挙げるのは踏切警標である。D&RGW Standard Plansでは「Highway Crossing Sign」と記されている。それに照らすと、Green River駅裏に建っているものはRio Grandeオリジナルのようだ。

D&RGW Standard Plansによれば、警標の「バッテン」は、角柱の片面に2枚の板を重ねて取り付けることになっている。このGreen Riverのものもそうなっている。ただ、黒地に白文字の線路の本数を示す補助標識は白地に黒文字が標準なので、これがRio Grandeオリジナルだとは言い切れないところもある。もっとも写真集などを見ると、オリジナルのものでも黒地に白文字の「バッテン」など、例外事例には事欠かない。厳密には同じ場所を写した古い写真で確認しかないだろう。

East Carbonなどにあるものは「バッテン」の2枚の板を角柱の両面に振り分け取り付けているので、UPになって以降に取り替えられたものと推定できる。板の仕様や字体も違う。

コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。