SSブログ

Some Southwestern Shorties – South Orient Railroad/Texas Pacifico Transportation Ltd, part 2 [Misc. RR Photo Archives]

so_02.jpg: Fort Stockton, TX. Sep. 11, 2015

Photo above shows the frac-sand unloading facilities at Fort Stockton. The powers tied down at the yard are leased from CIT Rail Resources (reporting mark CITX/CEFX/CREX). They used to be in CNW patched scheme; seem repainted recently.

CREX GP38-2 #408 was built in 1967 as B&O GP38 #3817. It later became CSXT #2017, C&NW #4709, UP #408, and finally CEFX #408.

CREX GP38-2 #409 was built in 1969 as PC GP38 #7770. It later became CR #7770, C&NW #4710, UP #409, and finally CEFX #409.

* 1980 photo of B&O #3817 found at Fallen Flags site;
* 1972 photo of PC #7773 found at Fallen Flags site;
* 2010 - 2012 photos of CREX #408 and 409 at Rails West site;

so_03.jpg: Fort Stockton, TX. Sep. 11, 2015


当線は、SO時代は自前の機関車が用いられていたが、TXPFになってからはCIT Rail Resourcesという会社からのリースに頼っている。画像は今日の仕事がちょうど終わったところを撮ったもの。

連番だが、一方は1967年製、一方は1969年製のEMD・GP38である。米国東部からC&NW、UPを経て、ここにながれ着いた。以前はC&NWの塗色を遺す、いわゆるpatchedの装いであったが、今はきれいに塗装し直されている。

駅舎の脇に保存されているATSFのカブースの中に入れてくれたのは、先ほどまでこの機関車で入換作業をしていたクルーである。

コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。