SSブログ

Some Southwestern Shorties – Santa Fe Southern Railway, part 2 [Misc. RR Photo Archives]

sfsr_03.jpg: Lamy, NM. Sep. 13, 2015

SFS GP7u #07 was first built in 1952 as ATSF GP7 #2744. It was later rebuilt to GP7u #2234 in 1981 and retired in 1991. It became Texas & New Mexico #2234, Dallas Garland & Northeastern #701, West Texas & Lubbock #701 and finally became SFS #701 in 2006, succeeding SFS GP7u #92.

* 1976 photo of ATSF #2734 found at Railroad Picture Archives site;
* 1983 photo of ATSF #2237 found at Fallen Flags site;
* 1995 photo of TNMR #2234 found at Railroad Picture Archives site;

sfsr_05.jpg: Santa Fe, NM. Sep. 13, 2015

SFS GP16 #93 was first built in 1952 as L&N GP7 #414. It later renumbered to #2304. It was rebuilt and renumbered to SCL GP16 #4804 in 1982. It became CSXT #1850, Minnesota Valley #1850, and finally became SFS #93 in 1993.

* 1975 photo of L&N #414 found at Fallen Flags site;
* 1983 photo of SCL #4804 found at Railroad Picture Archives site;

sfsr_04.jpg: Santa Fe, NM. Sep. 13, 2015


SFSでは2両の機関車が運用されていた。現在はLamyおよびSanta Feに1両づつ留置されている。

SFS GP7u #07は1952年にATSF GP7 #2744として製造された機関車。1991年にATSFを退役後、Texas & New Mexicoなどを経てSFSに入線。
SFS GP16 #93は1952年にL&N GP7 #414として製造された機関車。1992年にCSXを退役後、Minnesota Valleyなどを経てSFSに入線。

その他、以前紹介した旧DRGWのカブースを含む、雑多なSFS在籍車両も依然LamyおよびSanta Feに留置されている。運行再開を期待したい。

コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。