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Virtual Trip with The Guide – 05 [Column_Photo Archives]

custombuilding.jpg: customs building at Coutts

The trip continues.
From Havre, I have several choices.
If I get off at next stop, Shelby, MT, I can catch GN’s combine put to caboose but freight service only on Sweet Grass Branch. This branch connects United States and Canada at the border with CP Rail’s Coutts Subdivision.

The international depot structure of Sweet Grass/Coutts is preserved today at Sterling, AB, Canada[1].

* archive photo of GN’s south-bound local with a combine on Sweet Grass Branch:
* archive photo of CP’s Coutts bound local caught at north of Coutts:

Or, I can visit Glacier National Park from Glacier Park Station, 2 stops from Havre.
GN built not only station but lodge and hotel for the tourists. Both accommodations still serve the tourists visiting the park today.
revised, Mar. 8, 2021

[1] Galt Historic Railway Park homepage;

glacierpark_01.jpg: park sign
glacierpark_02.jpg : Many Glacier Hotel built by GN
havre_glacierpark.jpg: route map of the virtual trip


妄想の旅は続く。
GNの本線はHavreからいよいよロッキー山脈を越える区間に入る。この旅では、Havreから先にいくつかの選択肢がある。

Empire BuilderにおけるHavreの次の停車駅Shelbyでは、古い荷客合造車を転用したカブースをつないだ貨物列車が走るSweet Grass Branchが分岐する。
この支線はSweet Grass(アメリカ側)・Coutts(カナダ側)においてCPに接続する。税関を併設していたカナダ側の駅舎は移築保存されているようだ。道路沿いの税関も、当時はまだのどかな雰囲気である。あたりは小麦畑が地平線まで続いている。

Shelbyの次の停車駅Glacier ParkはGlacier National Parkの鉄道における玄関口にあたる。この公園内にGNが建設した観光客向けのロッジとホテルは現在も盛業中である。


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