SSブログ

Paint Shop – 83 : Richmond, Fredericksburg & Potomac Boxcar 2920, part 2 [Works_Boxcars]

rf&p2920_03.jpg: RF&P 2920

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.

RF&P 2901 – 2925 series boxcars:
RF&P XL #2901 to 2925 series boxcars were built in 1960 by Pullman-Standard.

The Official Railway Equipment Register (ORER) for April 1974 shows the group #2901 to #2925 with all 25 cars in place, described as follows:
AAR designation XL and description “Box, Stl. 24 Crossbearers, 10-24” & 10-48” Deck Boards, 8 Door Post Members”. The inside length of these cars was 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 2 inches, inside height 10 feet 5 inches, outside length 51 feet 10 inches, extreme height 15 feet, door opening 9 feet, and capacity 4848 cubic feet or 100,000 pounds for #2902, 2910, 2919, and 2925/ 110,000 pounds for the rest.


Richmond, Fredericksburg & Potomac Railroad (reporting mark RFP) was a bridge line connecting Washington and Richmond. It connected Seaboard Air Line Railroad and Atlantic Coast Line Railroad at Richmond, Pennsylvania Railway, Baltimore & Ohio Railroad, and Southern Railway at Washington, and Chesapeake & Ohio Railroad at Doswell, thus boasted of itself as “Linking North & South”.

It was established in 1834 between Richmond and Fredericksburg. It reached Washington in 1870 via Alexandria & Washington Railway. In 1901, two railroads were integrated to form RFP owned by six related railroads mentioned above and the state of Virginia.

The railroads that owned RFP finally shrunk from six to three: CSX, NS, and Conrail. In 1991, CSX became the sole owner of RFP and folded the railroad into its own system.

The map below is part of the “Union Pacific Map of the United States” printed in 1971, with the 1966 RFP route traced in red line by the author.

rf&p2920_02.jpg: RF&P 2920
rf&p_map.jpg: 1966 RF&P route

 
以下に、該当車両の概要、およびRichmond, Fredericksburg & Potomac Railroadの簡単な歴史を記す。

RF&P 2901 – 2925 series boxcars:
AARによる分類:XL
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート2インチ, 天井高10フィート5インチ
外寸:長手51フィート10インチ、 最高高さ15フィート、扉開口幅9フィート
容積:4848 立方フィート/100,000 パウンド
25両在籍(April 1974 ORER)

Richmond, Fredericksburg & Potomac Railroad (reporting mark RFP)は、1834年に設立された、ジョージア州Richmondおよび首都Washingtonを結んでいた鉄道である。長距離旅客列車が首都へ乗り入れる際の連絡線になっていたことから、1901年にはSeaboard Air Line Railroad (SAL)、Atlantic Coast Line Railroad (ACL)、Pennsylvania Railway (PRR)、Baltimore & Ohio Railroad (B&O)、Southern Railway (SOU)、およびChesapeake & Ohio Railroad (C&O)の共有となっている。これら親会社の合併を受け、1991年にCSXに吸収され消滅した。こんにち路線はCSXの一部になっている。

地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上に、該当路線を赤色で書き込んだものである。
 
コメント(0) 

コメント 0

コメントを書く

お名前:[必須]
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。