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Paint Shop – 87 : Penn Central Boxcar 268463, part 2 [Works_Boxcars]

pc268463_05.jpg: PC268463

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.


PC 268412 – 268481 series boxcars:
These cars were the renumbered New York Central Railroad (NYC) equipment: former NYC 862-B class #45000 to 46899 series boxcars built by road’s Despatch Shops (DSI) at East Rochester, NY in 1957. These cars originally came with an “Early Bird Fast Freight Service” herald. Some of the cars survived into the Conrail era as CR 862B class cars.

The Official Railway Equipment Register (ORER) for April 1974 shows the group #268412 to #268481 with 23 cars accompanied by three other 90,000 capacity cars in place, described as follows:
AAR Designation XL and description “Box, Stl. Transco 7 SL Belts”. The inside length of these cars was 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 4 inches, inside height 10 feet 5 inches, outside length 54 feet 4 inches, extreme height 15 feet 1 inch, door opening 15 feet, and capacity 4929 cubic feet or 110,000 pounds.

* 1977 photo of NYC #45745 found at Railroad Picture Archives site;
* 1977 photo of PC #268173 in Penn Central Green found at Railroad Picture Archives site;
* 1976 photo of CR #171291 found at Conrail Photo Archive site;

Penn Central Transportation Company (reporting mark PC) was created through the merger of two railroads, New York Central Railroad (NYC) and Pennsylvania Railroad (PRR) in 1968. Next year, New York, New Haven and Hartford Railroad (NH) joined the consortium.

However, unfortunately, it went bankrupt in 1970. It was reorganized with other six railroads as Consolidated Rail Corporation (Conrail) in 1976. Conrail was split into two and absorbed into CSX and NS in 1999.

The map below is the part of “Union Pacific Map of the United States” printed in 1971, with the 1966 NYC, PRR, and NH routes traced in pink, red, and orange lines respectively by the author.

map_pc.jpg: 1966 NYC, PRR and NH routes
 
 
以下に、該当車両の概要、およびPenn Central Transportation Companyの簡単な歴史を記す。

PC 268412 – 268481 series boxcars:
これらの車両はNew York Central Railroad (NYC) のDespatch Shops (DSI)で1957年に製造された862-B class #45000 – 46899 series boxcarsを改番したものである。ORERにおけるこのグループの両数はわずかだが、他との違いは積貨固定装置のみ。塗色を別にすれば、1970年代初頭、同じ外観の車両は数百両いたはずだ。新製時には黄色い円形の“Early Bird Fast Freight Service”ヘラルドを纏っていた。

AARによる分類:XL
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート4インチ、 天井高10フィート5インチ
外寸:長手54フィート4インチ、 最高高さ15フィート1インチ、扉開口幅15フィート
容積:4929 立方フィート/110,000 パウンド
23両在籍(April 1974 ORER


Penn Central Transportation Company (reporting mark PC)は、1968年にNew York Central Railroad (NYC) およびPennsylvania Railroad (PRR)の合併により誕生した鉄道である。翌年にはNew York, New Haven and Hartford Railroad (NH)も加わっている。残念ながらわずか2年後の1970年に破綻、1976年に他6社を加えConsolidated Rail Corporation (Conrail)に再編された。そのConrailも1999年にCSXおよびNSに分割・併合されている。

地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上に、1966年当時のNYC、PRRおよびNHの路線をそれぞれピンク、赤、橙色で書き込んだものである。

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