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Paint Shop – 41 : Denver & Rio Grande Western Boxcar 63119, part 2 [Works_Boxcars]

drgw63119_05.jpg: DRGW 63119

Here are the data of the car and a belief history of the railroad.

D&RGW 63100-63199 series Boxcars
The D&RGW series 63100 to 63199 boxcars were built by Evans Products in 1968.
The ORER for July 1974 shows the group with 98 cars in place, described as follows:

AAR Designation XM, Box, Stl. 20” Travel Cush. Under fr., Nailable Stl. Flr., 15’ Double Doors - 8’ Sliding & 7’ Plug-Sliding Doors, Roller Bearings.

The inside length of these cars is 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 4 inches, inside height 10 feet 7 inches, outside length 55 feet 2 inches, extreme height 15 feet and capacity 5009 cubic feet or 150,000 pounds.

Denver & Rio Grande Western Railroad (reporting mark DRGW) connected Denver, CO and Salt Lake City, UT thru the Rockies to haul coal and bridge traffic.

The Denver & Rio Grande Railway established in 1870 is the root of the railroad. The railway first extended the route south from Denver to reach El Paso, TX along the Rio Grande; it later changed its destination to Salt Lake City. It reached SLC in 1883 with cooperation with the subsidiary Denver & Rio Grande Western Railway.

The railway went bankruptcy and reorganized as Denver & Rio Grande Western Railroad in 1921. In 1988, the railroad absorbed Southern Pacific Railroad and changed the name to it. The route is part of Union Pacific Railroad network since 1996.

The map below is the part of Union Pacific Map of the United States printed in 1971, with the DRGW standard gauge route traced in orange line by the author.

map_drgw.jpg: DRGW standard gauge route map


以下に、該当車両の概要、およびDenver & Rio Grande Western Railroadの簡単な歴史を記す。

DRGW 63100-63199 series Boxcars:
AARによる分類:XM
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート4インチ, 天井高10 フィート7インチ
外寸:長手55フィート2インチ、 最高高さ15 フィート、扉開口幅15フィート
容積:5009 立方フィート/150,000 パウンド
98両在籍(April 1974 ORER)

Denver & Rio Grande Western Railroad
1870年に設立されたDenver & Rio Grande Railwayを始祖とする、コロラド州デンバーおよびユタ州ソルトレイクシティを結んでいた鉄道である。当初はデンバーから米墨国境を流れるリオ・グランデ沿いのエル・パソを目指し路線を延伸していたが、途中からその行き先をソルトレイクシティに変更。1883年にデンバー・ソルトレイクシティ間がつながった。破綻など紆余曲折を経て、1921年にDenver & Rio Grande Western Railroad となる。1988年にSPを吸収し、その名前を名乗るようになったが、その後1996年にUPに吸収された。路線の一部は現在もUPとして残存している。

地図は、筆者の手元にあった1971年発行のUnion Pacificによる全米路線図上で、該当する標準軌路線のみをなぞったものである。

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