Paint Shop – 49 : Atchison, Topeka & Santa Fe Boxcar 17298, part 2 [Works_Boxcars]
: L-side, ATSF 17298
Here are the data of the car and a belief history of the railroad.
ATSF 17000-17499 series Bx-69 class Boxcars
According to Morning Sun book ATSF Color Guide to Freight and Passenger Equipment, Bx-69 Class XM cars were built by American Car & Foundry in 1955. They were applied slogan stenciling introduced in 1947.
ATSF Car Slogan list suggests #17000 to #17199 in this series were applied Super Chief, #17200 to #17349 were applied El Capitan and #17350 to #17499 were applied Chief.
The ORER for July 1974 shows the group with 451 cars in place, described as follows:
AAR Designation XM, Box, Stl. Sheathed. The inside length of these cars is 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 4 inches, inside height 10 feet 5 inches, outside length 54 feet 4 inches, extreme height 15 feet and capacity 4925 cubic feet or 100,000 pounds.
Train #17 and 18, El Capitan was the hi-level lightweight streamlined passenger train connecting Chicago and Los Angeles via La Junta, Colorado and Albuquerque, New Mexico. The train was inaugurated in 1938 and lasted until 1971.
Atchison, Topeka & Santa Fe Railway
See Paint Shop – 47 : Atchison, Topeka & Santa Fe Boxcar 42076, part 2
: R-side, ATSF 17298
以下に、該当車両の概要、およびAtchison, Topeka & Santa Fe Railwayの簡単な歴史を記す。
ATSF 17000-17499 series Bx-69 class Boxcars
AARによる分類:XM
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート4インチ, 天井高10 フィート5インチ
外寸:長手54フィート4インチ、 最高高さ15 フィート、扉開口幅8フィート
容積:4925 立方フィート/100,000 パウンド
451両在籍(April 1974 ORER)
Atchison, Topeka & Santa Fe Railway
Paint Shop – 47 : Atchison, Topeka & Santa Fe Boxcar 42076, part 2参照のこと
Here are the data of the car and a belief history of the railroad.
ATSF 17000-17499 series Bx-69 class Boxcars
According to Morning Sun book ATSF Color Guide to Freight and Passenger Equipment, Bx-69 Class XM cars were built by American Car & Foundry in 1955. They were applied slogan stenciling introduced in 1947.
ATSF Car Slogan list suggests #17000 to #17199 in this series were applied Super Chief, #17200 to #17349 were applied El Capitan and #17350 to #17499 were applied Chief.
The ORER for July 1974 shows the group with 451 cars in place, described as follows:
AAR Designation XM, Box, Stl. Sheathed. The inside length of these cars is 50 feet 6 inches, inside width 9 feet 4 inches, inside height 10 feet 5 inches, outside length 54 feet 4 inches, extreme height 15 feet and capacity 4925 cubic feet or 100,000 pounds.
Train #17 and 18, El Capitan was the hi-level lightweight streamlined passenger train connecting Chicago and Los Angeles via La Junta, Colorado and Albuquerque, New Mexico. The train was inaugurated in 1938 and lasted until 1971.
Atchison, Topeka & Santa Fe Railway
See Paint Shop – 47 : Atchison, Topeka & Santa Fe Boxcar 42076, part 2
: R-side, ATSF 17298
以下に、該当車両の概要、およびAtchison, Topeka & Santa Fe Railwayの簡単な歴史を記す。
ATSF 17000-17499 series Bx-69 class Boxcars
AARによる分類:XM
内寸:長手50フィート6インチ、 短手9フィート4インチ, 天井高10 フィート5インチ
外寸:長手54フィート4インチ、 最高高さ15 フィート、扉開口幅8フィート
容積:4925 立方フィート/100,000 パウンド
451両在籍(April 1974 ORER)
Atchison, Topeka & Santa Fe Railway
Paint Shop – 47 : Atchison, Topeka & Santa Fe Boxcar 42076, part 2参照のこと
2016-11-25 09:00
コメント(2)
おおっ! 続々と完成されておられるのですね。
ところで当方は、ATSFについては、ミネラルブラウンとインディアンレッドの使い分け理由が解ってきた程度です。で、このEl Capitanなんですけれど、最初の"E"の書体に2種類ありますね。モデルにお使いになった筆記体風のものと、ゴシック体のもので、どうも後者をよく目にします。経緯か何か、御存じありませんか。
by ワークスK (2016-11-27 08:44)
コメントありがとうございます。表示・レスが遅れ済みません。
Morning SunのColor Guideによりますと、1940年1月に導入された「El Capitan COACH STREAMLINER West」スローガン・スキームはセリフ体、1947年4月から導入された「THE ROUTE OF El Capitan」は筆記体だそうです。
ちなみにセリフ体スローガンの対面は路線図と「ship Santa Fe all the way」を組み合わせたもので「Map Cars」、筆記体スローガンの対面は「SHIP AND TRAVEL Santa Fe all the way」で「Ship and Travel Cars」とそれぞれ称せられているようです。
古いデカール・カタログによれば、その「Map」にも、路線図が曲線を用い表現されているものと、直線のみで表現されているものがあるそうで、「curved line map」の方が時代を遡るようです。
by arx_ph.D. (2016-11-28 10:52)