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Unique Loads − 05 : Chassis [Column_Tracksides]

ns6147_01.jpg: Bellevue, OH. Sep. 6, 2019

Shipping structural automotive components by rail may not be unique in the United States. But I didn't know it's not unique to carry new chassis on flat cars in an exposed manner without covers to keep rain and dust off: I had been convinced that the components are loaded in auto parts boxcars.

We met this train full of car chassis in the town of Bellevue, Ohio. They are produced at the Tower Automotive plant located on the southern outskirts of the town. The destination of the chassis is the Ford Ohio Assembly Plant at Sheffield/Avon Lake located only 40 miles east of Bellevue[1]. Maybe that’s the reason why they are carried in this manner. I eventually understood how to use that “stacked auto frame” parts sold at Shapeways.

The last photo shows a Ford F-550 in Georgetown Rail Equipment Co. (GREX) outfit and scheme I found in New Mexico, which might have been assembled at Avon Lake, Ohio.

[1] Ford Ohio Assembly Plant;

ns6147_02.jpg: Bellevue, OH. Sep. 6, 2019
grex_truck_01.jpg: Vaughn, NM. Sep. 12, 2015


北米において自動車の部品は鉄道貨物として何も特異なものではない。全長60フィートや86フィートある巨大なボックスカーはしばしばAuto Parts Carと呼ばれる。自動車の部品は専らそれらAuto Parts Carで運ぶのだと思っていた。なので、オハイオ州Bellevueの町で、シャーシを山積みにしたフラットカーを連ねた列車が、かつてのSOUやN&Wの列車を彷彿とさせる、機関室を前に向けた機関車を先頭に、目の前を通過していったのには驚いた。縛ってあるだけで養生もなく、なんとも不安定・不用心に見える。

調べてみたら、町の南外れにFordの協力工場があり、専らシャーシを製造している。こんな大きなシャーシに載るのは、最後の写真に写っているFord F-550のような大型のトラックに違いない。

納品先である組立工場は直線距離でわずか65キロほどしか離れていない。積荷がむき出しのままなのはそれが理由なのだろうか。この積荷のような形状を3Dプリントで出力した模型パーツが売られているので、こちらではよくある光景なのだろう。

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