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Two-Lane Blacktop, Part 4 – Symmetry on the US Highway 50 [Column_Tracksides]

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grafton_02.jpg: Grafton, WV. Sep. 8, 2019

The word “symmetry” is a useful word to put the structure shortly. The two are tightly tied up just as they are regarded as symmetrical, even if there is little relation between them. To show how the word “symmetry” works (or not), let me introduce a pair of Eastern and Western railroad-towns along the old US Highway 50 ran through Cisco, Utah, with the Mississippi River as the axis of symmetry.


The “loneliest highway” US 50 extends through the city of Grafton, West Virginia. Grafton was incorporated in 1856 along the first trans-Appalachian railroad, the Baltimore & Ohio Railroad, completed in 1852[1]. It was one of the nation's first railroad towns: once the division headquarters/crew change point and is the helper station for the trains negotiating the Allegheny Mountains[2]. Until 1971, the aesthetic depot hosted B&O National Limited operated between New York and St. Louis. Amtrak Shenandoah left the depot for good in 1981.
Today, both the depot and the adjacent Willard Hotel are owned by Vandalia Heritage Foundation, waiting for the restoration and redevelopment[3].

Hereupon, let me reintroduce the city of Helper, Utah. It is a little off the US Highway 50, but I think it’s worthy of note as the western equivalent of the symmetry. Helper was settled in circa 1881 along the Denver & Rio Grande Western Railroad completed in 1882 in this region. It was once the division headquarters/crew change point and is the helper station for the trains negotiating the Soldier Summit. It hosts Amtrak California Zephyr to this day.
Today, the CONOCO Station, Strand Theatre, Lincoln Hotel, TXACO Filling Station, and Sinclair Service Station along the Main St. magnificently restored by Gary DeVincent shape the city’s future[4].
revised, May 7, 2021

[1] Our History, City of Grafton web page;
[2] Kroll, Kailee, (2021) B&O railroad valued in growth of Grafton and surrounding areas, Apr. 25, 2021, WVNews;
[3] Davis, Jim, (2015) B&O Railroad Station, Willard Hotel sit vacant as reminders of Grafton’s past, Jun. 28, The Exponent Telegram;
[4] Adams, Andrew, (2018) Man’s Love of the Past Now Helping to Shape Helper’s Future, Jul. 12, Local News, KSLTV;

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grafton_04.jpg: Grafton, WV. Sep. 8, 2019

 
対称性という用語は二者の関係を表現するのにとても便利な言葉である。大した関係でなくても、対称だと言った途端、何かすごく深い関係にあるように聞こえるから面白い。そこでユタ州シスコをかつて通っていた国道50号線沿道にある鉄道と関係の深い町々を、ミシシッピ川を対称軸に、東西の対で紹介してみる。

ウエスト・バージニア州においても国道50号線は「最も孤独な道」という呼称に恥じないルートを採る。その途中にGraftonという町がある。Graftonはアパラチア山脈を最初に越えた鉄道であるB&Oの山越えを控えた拠点として栄えた町で、かつての機関庫は現在もCSXの補機が駐在する基地として機能している。もっとも、近年の石炭産業の衰退やPSRの進展に由るのか、駐泊所に人気はなかった。シカゴおよびセント・ルイスを結ぶNational Limitedを迎えていた駅舎および隣接する鉄道ホテルの建物には再生が期待されている。

さて、件の50号線から少し北に外れるが、旧D&RGW沿線にはずばりHelperという町がある。HelperはSoldier Summit越えを控えた拠点として栄えた町で、かつての機関庫は現在もUPの補機が駐在する基地として機能している。AmtrakのCalifornia Zephyrが停車する駅前の通りには、修復されたクラシックなガソリンスタンドや劇場、ホテルなどが並び、かつての石炭・鉄道の町は観光・芸術の町として再生しつつある。

それはさておき、上の画像にあるように、CSXの機関車に取り付けられたナンバーボードには二種類ある。両者では光源が違うそうで、白地に黒のナンバーは従来からのタングステンランプ、黒地に白のナンバーはLEDだそうだ。

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