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Going, Going, Gone part 6 − Interlocking and Blocking Signals [Column_Tracksides]

signal_helper_02.jpg: Helper, UT Sep. 10, 2014
atsf_semaphore.jpg: Chapelle, NM. Sep. 13, 2015
rowe_02.jpg: Rowe, NM. Sep. 13, 2015
depot_voghn_04.jpg: Voughn, NM. Sep. 12, 2015

The blog “Boxcar Red Collection” marked the 10th anniversary February last year, before even I noticed it. Also is that many things are going or gone in this decade before I hardly noticed it. So, let me look back at what we’re missing or missed.


The Positive Train Control system (PTC) was introduced after the collision in 2008 at a suburb of Los Angeles that killed 25 people. The deadline for PTC implementation was Dec. 31, 2020. And the railroads made it. According to Apr. 2021 Trains magazine, thanks to the implement of PTC, the number of mainline train collisions fell more than 80% between 2005 and 2019: 79 in 2005 and 14 in 2019.
 

When we visited Helper, UT in 2014, the PTC implementation was on the way: the new signal set was established next to the one existing from the D&RGW days: the signal with a single head on the right is the D&RGW original and the signal with double head on the left is the newcomer.
 
The BNSF Raton Pass route was not a target of PTC implementation. But the improvement was on the way westward. However, fortunately, I could catch up with the active semaphore at Chapelle, NM, and also the active target signal at Rowe, NM when we visited in 2015. Rowe used to have semaphores according to September 1963 Trains magazine. On the other hand, PTC implementation seemed completed on the BNSF Southern Transcon corridor the same year.

In 2019, the implementation seemed completed at such enthusiast-oriented places as Bellevue, OH, or Thurmond, WV as shown below.
 

rule_03.jpg: D&RGW Rules and Regulations
 
My first impression of the PTC signals is big-boned. It seemed that the new system employed the traditional signal aspects and indications which we can date back to Rio Grande Rules days, not with three but with five to eight lits. According to my little experience, a non-red, mostly yellow, sometimes flashing signal light at any position, mostly top or middle, is the sign of the coming of a train.

The first photo below shows the trio of red lights guarding the coming northbound local train at Bellevue, OH. But a green light against the coming train is seen far away. I can't tell what that aspect means.

The second photo below shows a light engine set in the hole at Thurmond, WV. The yellow light on the middle position suggests that the long-awaited facing train is coming, and it did come shortly after.

The last photo shows the westbound Amtrak Cardinal hitting the green light on the top position at Thurmond. The track to the left guarded by a dwarf signal is the R. J. Corman Loup Creek Branch.


According to Feb. 2021 Trains magazine and Feb. 9,2021 Trains News-Wire, by adding the new Moving Block technology to this PTC system, the need for trackside signals evaporates[1]. Let's see what happens.
revised, May 11, 2021

[1] Stephens, Bill, (2021) BNSF receives patent for moving block system, Feb. 9, 2021, Trains News-Wire;

ptc-signal_01.jpg: Bellevue, OH. Sep. 9, 2019
ptc-signal_02.jpg: Thurmond, WV. Sep. 8, 2019
ptc-signal_03.jpg: Thurmond, WV. Sep. 8, 2019
trains_jul2018.jpeg: Jul. 2018 Trains  
 
  
気が付いたら、このブログを始めてから10年以上経っている。記事を改めて見直すと、長いようで短い間にも色々と変化があることに気付く。そんな回顧を「Going, Going, Gone」というタイトルでまとめてみた。


PTCは、2008年に起きた重大列車事故を受け、2020年末を期限にその導入が進められていた信号システムである。趣味人の間では、信号機の更新に注目が集まり、古いタイプの信号機や有人信号所の廃止が趣味誌などで話題になっていた。導入期限に間に合うか危惧されていたが、どの鉄道会社も間に合った。

筆者もいく箇所か、古い信号機が残る路線など機会がある毎に訪れている。2014年に訪れたユタ州Helperでは、既に真新しい信号機がRio Grande時代からの古い信号機の隣に設置されていた。

2015年に訪れた、腕木式信号機が残る唯一の路線と言っていい、BNSFのラトン・パスはPTCの設置基準から外れていた。現在、一日2本のAmtrak列車しか通らないからである。それでも更新は進みつつあるようで、幾カ所か腕木式信号機が無くなったとTrains誌などで報じられている。一方、同年に訪れた同じBNSFの旧Santa Fe本線ではPTCが既に稼働していた。

2019年に訪れた、オハイオ州Bellevueやウエスト・バージニア州Thurmondなど、趣味人の間で有名な土地でも既に工事が済み運用が始まっていた。


さて、その新しい信号システムだが、趣味的視点からは信号本体にそれほど変化はない。一方、それが取り付く柱や橋には丸鋼管が多用され、幾分骨太になったように見える。今でこそ違和感があるが、いずれ慣れるのだろう。

新しい信号システムでは1線路1方向当たり3または2信号が1セットになっている。背中合わせに両方向を向いているものもある。常時点灯していて、以前の信号機のように列車が来ない間は消えている、といったことはなくなったようだ。信号現示は旧来を踏襲しているように見える。すなわち、どれかが赤で無くなる、黄もしくは青になる、たまに点滅する、と列車がやってくる。それだけでも列車ダイヤのない彼の地での撮影にはとても役に立つ。
 
 
もっとも、最近BNSFが特許を取得したMoving Block System(仮想閉塞とでも訳せばいいのかな?列車とともに閉塞区間が移動するらしい。移動閉塞とは何が違うのだろう?)をPTCに載せると、線路沿いの信号は要らなくなるという。さて、どうなるだろう。

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